Naslovna Politika NUNS: Neprihvatljiv je posredni ili neposredni pritisak na novinare i medije

NUNS: Neprihvatljiv je posredni ili neposredni pritisak na novinare i medije

4 min read
0
242

Beograd, 07. avgust 2017. – Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) kritikovalo je lidera pokreta Dosta je Bilo Sašu Radulovića zbog "neodgovornog i uvredljivog ponašanja" prema nemačkom mediju Dojče Vele (DW) i njegovom novinaru Nemanji Rujeviću nakon novinarske priče o poreskom dugu Radulovića u Americi.

"I posle godinu dana od prvog teksta na veb stranici DW u kome se tvrdi da je Saša Radulović, kada se pre 15-ak godina iselio iz SAD, ostao dužan milion dolara američkoj poreskoj službi, lider DJB na razne načine izbegava da u neposrednom razgovoru s novinarom argumentuje svoj demanti", naveo je NUNS.

To udruženje je ocenilo da Radulović umesto da prihvati poziv za intervju u kojem bi se razjasnila novinarska priča o poreskom dugu uporno pokušava da diskredituje Dojče vele i novinara Rujevića koristeći partijske resurse za pritisak ponavljajući pretnje tužbom.

"Poseban je cinizam to što je na najnoviji upit za intervju sa Radulovićem, pres služba DJB uzvratila ponudom kompletnog teksta izvinjenja koje treba da potpiše novinar Rujević", naveo je NUNS.

NUNS je pozvao Radulovića da u komunikaciji s novinarima i medijima pokaže više odgovornosti, ozbiljnosti i poštovanja, podsećajući da je slobodno informisanje javni interes i da je neprihvatljiv posredni ili neposredni pritisak na novinare i medije.

Radulović je u saopštenju ponovio da je prošle godine dokazao da nije dužan porez u Americi, da Dojče vele umesto da prizna grešku i da mu se izvini zbog toga što je plasirao tu "laž u javnost" i dalje pokušava to da prikrije, ismeva očigledne dokaze i usput menja priču".

"Dojče veleu očigledno sama poreska priča nije bila dovoljna, pa su je začinili i tvrdnjom da je Saša Radulović papreno platio svoj nastup na biznis kanalu CNN-a 2001. godine što je, naravno, potpuna laž… Sada već menjaju priču i u najnovijoj imejl prepisci sa DJB novinar Rujević priznaje da lično nije ni mogao znati tako nešto, ali da 'imaju saznanja'. Ovo je zaista 'novinarstvo' na nivou Informera", rekao je Radulović.

Najavio je tužbu protiv Dojče velea i dodao da su obmanuli javnost "ne jednim tekstom, nego kampanjom čiju su okosnicu činila čak tri teksta i mnogobrojna TV i radio gostovanja njihovog novinara Nemanje Rujevića koji je pritom izneo niz potpunih neistina".

Učitaj još povezanih članaka
Učitaj još  Politika
Komentari su zatvoreni

Proverite Takođe

Beta i FoNet za ravnopravnost učesnika na medijskom tržištu Srbije

Beograd, 21. avgust 2017. – Novinske agencije Beta i FoNet oštro protest…