Naslovna Politika Urednik OCCRP-ja tužio “Antidot” zbog laži i uvreda

Urednik OCCRP-ja tužio “Antidot” zbog laži i uvreda

6 min read
0
113

Beograd, 26. decembar 2017. – Urednik međunarodne novinarske organizacije OCCRP Dru Salivan tužio je portal “Antidot” i njegovog urednika Marka Matića, piše KRIK.

Kako navode, Salivan je Matića i “Antidot” tužio zbog laži i uvredljivih informacija koje su o njemu iznete u tekstovima na tom portalu.

KRIK ističe da je u tekstovima objavljenim na portalu “Antidot” iznet niz neistina o Salivanu u kojima je on predstavljen kao ”tvorac paramedijskih struktura na Zapadnom Balkanu“, ”prevarant koji blefira i medijski reketira”, “diletant koji nije imao nikakvog novinarskog iskustva u SAD, odakle je došao u Bosnu predstavljajući se kao službenik američke ambasade i novinar“.

Novinarska mreža OCCRP čiji je Salivan suosnivač i urednik u tekstovima je predstavljena kao “paramedijska novinarska mreža“. 

OCCRP je jedna od najvećih novinarskih mreža u Evropi i obuhvata mrežu nezavisnih organizacija koje se bave istraživačkim novinarstvom u oblastima organizovanog kriminala i korupcije iz više od 20 država regiona Južne, Centralne i Istočne Evrope. 

Salivan se već dugi niz godina bavi istraživačkim novinarstvom i sa svojim timom, ali i samostalno, nosilac je brojnih renomiranih nagrada u oblasti istraživačkog novinarstva”, navodi KRIK koji je član OCCRP 

U ”Antidotovim“ tekstovima iznet je i niz neistina o KRIK-u, sa posebnim akcentom na to što je KRIK deo OCCRP-ja, dodaju oni.
 

Matić je u tekstu, između ostalog, neistinito naveo da je Stevan Dojčinović osnovao KRIK nelegalnim novcem, da redakcija KRIK-a radi ‘na crno’ i vodi duple knjige. Zbog ovih laži, Dojčinović je početkom meseca već tužio Matića i ’Antidot’. Tekst koji obiluje neistinama o OCCRP-ju, KRIK-u i njihovim urednicima preneli su provladin tabloid ’Informer’, novine ’Politika’, kao i ‘Srpski telegraf’, agencija ’Tanjug’ i sajt Radio-televizije Vojvodina. Matić je laži iz tekstova ponavljao gostujući na prorežimskoj televiziji ’Pink”, piše KRIK. 

Osim toga, kako ističu, portal ‘Antidot’ je donedavno imao skrivenog vlasnika. 

Pri osnivanju vodio se na švajcarsku advokatsku kancelariju “Monfrini Crettol & Partners”, u Srbiji poznatu po tome što je zastupala kontroverznog biznismena Stanka Subotića kome se sudilo kao organizatoru šverca cigareta, piše KRIK. 

Subotić je na kraju oslobođen, a Vrhovni kasacioni sud utvrdio je da su sudije Apelacionog suda koje su oslobodile Subotića prekršile zakon. 

U aprilu 2015. godine, pošto je objavljeno više tekstova koji su ukazivali na vezu Subotića i “Antidota” vlasništvo portala je sakriveno iza Paula Martina, predstavnika agencije “Gandi” koja nudi usluge sakrivanja vlasništva sajtova, navodi KRIK. 

Krajem septembra ove godine Matić je osnovao nevladinu organizaciju “Medijska mreža Zapadnog Balkana – ANTIDOT“ i on je sada zvanično glavni urednik portala ”Antidot“. 

"Matić je nekadašnji novinar portala 'E-novine' koji je takođe bio blizak Subotiću. Ovaj portal ugašen je kada je ostao bez novca, nakon mnogih sudskih sporova koje su izgubili. Na 'E-novinama' objavljivani su tekstovi sa ciljem diskreditovanja novinara koji su pisali o postupku koji se vodio protiv Subotića, ali su redovno napadani i članovi nevladinih organizacija i opozicionih stranaka. 'Antidot' je nastavio sa istom uređivačkom politikom, a u pojednim tekstovima se brani i Darko Šarić kome se sudi za međunarodni šverc kokaina i pranje novca", ističe KRIK.

Učitaj još povezanih članaka
Učitaj još  Politika
Komentari su zatvoreni

Proverite Takođe

Povezivanje gradova Zapadnog Balkana i Velike Britanije kroz digitalnu tehnologiju

Beograd, 19. januar 2018. – Britanski savet (British Council) i Vlada Velike Br…