Naslovna Politika CINS o fleksibilnom trajanju reklama na RTS-u

CINS o fleksibilnom trajanju reklama na RTS-u

4 minuta za čitanje
0
179
Radio-televizija Srbije

Beograd, 18. april 2019. – Produžavanjem trajanja reklama tokom emitovanja serija Nemanjići, Vojna akademija, Senke nad Balkanom i Santa Maria della Salute, Regulatorn telo za elektronske medije (REM) omogućilo je Radioteleviziji Srbije (RTS) da zaradi milione, prenosi Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS).

Iako pravila predviđaju duže reklame na javnom servisu samo u posebnim prilikama, kao što su međunarodni sportski događaji, RTS-u je dodatni prihod omogućio REM, precizira se u tekstu CINS.

Prema navodima CINS, za takve događaje REM, međutim, ima poseban spisak – listu događaja od nacionalnog interesa, koja predviđa izuzetke od ograničenja od šest minuta reklama na sat vremena programa.

To je, prema slovu zakona, upola manje od komercijalnih emitera, budući da se javni servisi finansiraju iz budžeta.

Na listi REM se nalaze prenosi međunarodnih sportskih događaja, kao što su svetsko prvenstvo u fudbalu, teniski turnir Vimbldon, ali i muzički festivali kao što je Exit ili pozorišni festival BITEF, tvrdi CINS.

Iako se na listi ne nalaze ni serijski, ni filmski program, istraživanje CINS pokazuje da je RTS dobio dozvolu da produžava trajanje reklama tokom emitovanja šest serija.

U 2017. godini za Santa Maria della Salute, Vojnu akademiju, Senke nad Balkanom, Nemanjiće, a ranije i u slučaju serija Bićemo prvaci sveta (2015) i Montevideo, Bog te video, iz 2011.godine, piše CINS.

Za serije Koreni, Žmurke i Odeljenje REM nije dao dozvolu da se reklame produže. U slučaju Bićemo prvaci sveta, dodaje CINS, dozvola važi i za sva buduća repriziranja serije.

"Ovo je jedna od situacija u kojoj i RTS i REM postupaju suprotno zakonskim normama, umesto da iniciraju izmenu tih pravila koja su očigledno nedovoljno fleksibilna", rekao je za CINS Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnosti Srbija.

Podatke o produženju reklamnog vremena CINS je pronašao na sajtu REM, u zapisnicima sa zasedanja Saveta.

Kroz njih se vidi da je REM, prilikom davanja nekih dozvola, uvažio pisma preporuke koja je RTS dobijao od ministarstava.

Novinari CINS bezuspešno su tražili intervju sa nekim od članova Saveta, kako bi saznali na osnovu kojih propisa su donošene odluke, ali iz ove institucije do objave teksta nisu odgovorili ni na poslata pitanja.

Takođe, REM nije odgovorio ni na zahteve za pristup informacijama od javnog značaja koje je CINS poslao pre više od mesec dana kako bi dobili kopije dokumentacije na osnovu koje je REM odlučivao.

Pročitajte još povezanih članaka
Učitaj još  Politika
Komentari su zatvoreni

Pročitajte i

Slovenački premijer želi drugi blok nuklearne centrale Krško

Ljubljana, 23. avgust 2019. – Slovenački premijer Marjan Šarec založio se za izgradn…