Naslovna Vesti Srbija CINS: Spotove sa pozivom na bojkot izbora platila privatna firma

CINS: Spotove sa pozivom na bojkot izbora platila privatna firma

5 minuta za čitanje
0
306
daljinski upravljač

Beograd, 23. novembar 2020. – Spotove sa pozivom na bojkot izbora, koji su u toku predizborne kampanje oko 400 puta emitovani na kanalima N1 i Nova S, televizijama nije platila nijedna opoziciona stranka već JSP produkcija u vlasništvu novinarke Jovane Polić.

To je objavio Centar za istrašivaško novinarstvo Srbije (CINS).

Polić tvrdi da spotovi nemaju veze sa opozicijom,  a advokat i nekadašnji službenik u Sektoru za kontrolu finansiranja političkih aktivnosti u Agenciji za sprečavanje korupcije Vladimir Tupanjac ocenjuje da čitav slučaj, s obzirom da produkcija tvrdi da oglase nije platila politička stranka, već da su to uradili sami, ostaje van dometa Agencije.

Sudeći prema dopisu Agencije, pošto su spotovi kasnije ustupljeni Stranci slobode i pravde (SSP) da ih besplatno objavi na svom jutjub kanalu, ta stranka će morati da ih kao prilog prijavi u svom godišnjem izveštaju.

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) prvo je zabranilo emitovanje spotova čija je poruka bila “Jedini način da ne glasaš za Vučića je da ne glasaš” jer nije bilo u skladu sa zakonom, a onda su se pojavili spotovi sa drugom parolom: “Jedini način da ne glasaš za režim je da ne glasaš“.

REM je naložio i njihov prekid prikazivanja jer nije bilo poznato ko je oglašivač i da li ima pravo na političko oglašavanje.

Kako se navodi u završnom izveštaju o izborima ovog regulatornog tela, 16. juna su od vlasnika N1 i Nove S zatražili oglasne deklaracije za ove spotove. One nisu dostavljene, ali, uprkos tome, REM ih je u svom izveštaju klasifikovao kao oglase Saveza za Srbiju, navodeći da je izbrojao ukupno 222 emitovanja na N1 i 180 na Novoj S.

Polić za CINS kaže da je plan bio da se ove oglasne poruke emituju šest dana, ukupno 672 puta. Prema njenim rečima, produkcija je spotove proizvela i platila njihovo emitovanje.

Iako su ubrzo po pojavljivanju spotovi o bojkotu “skinuti” sa programa TV kanala, osvanuli su na jutjubu SSP, inače članice Saveza za Srbiju.

Jovana Polić je navela da su svakome ko je želeo da na svoje kanale komunikacije stavi spotove ustupili pravo na to. Međutim, sem stranke koju predvodi Dragan Đilas, druge se nisu javile.

Đilas je u odgovoru na pitanja CINS negirao da ti spotovi imaju ikakve veze sa SSP. “Na naš jutjub smo ih stavili pošto je zabranjeno njihovo emitovanje na televizijama. I na njima nema oznaka SSP”, piše u SMS poruci.

Direktorka KAS Medije, agencije koja se u sklopu Junajted grupe bavi prodajom oglasnog prostora na N1 i Nova S, Marija Kovljenić kaže za CINS da je u sklopu kampanje emitovano ukupno 407 oglasnih poruka, što je pet više nego što je detektovao REM.

Za njihovo emitovanje plaćeno je 1,2 miliona dinara, tvrdi Jovana Polić.

CINS je naveo da je prema podacima REM i Agencije za sprečavanje korupcije, za 28 oglasnih poruka na N1 Srpska napredna stranka platila oko 3,9 miliona dinara, koalicija Ujedinjena demokratska Srbija za 20 spotova dala je 3,3 miliona, a Srpski patriotski savez Aleksandra Šapića za 15 oglasnih poruka, u trajanju nešto više od osam minuta, platio je 1,7 miliona dinara.

Pročitajte još povezanih članaka
Učitaj još  Srbija
Komentari su zatvoreni

Pročitajte i

BIRODI: Vladavina prava, integritet i javnost – lekovi protiv lične vlasti

Beograd, 20. septembar 2021. – Druga faza međustranačkog dijaloga pod pokroviteljstv…