Naslovna Politika Raskrikavanje: Preko 2,2 miliona evra iz budžeta lokalnih samouprava za medije bliske vlastima

Raskrikavanje: Preko 2,2 miliona evra iz budžeta lokalnih samouprava za medije bliske vlastima

4 min read
0
242
evro

Beograd, 29. mart 2019. – U protekle dve godine na lokalnim konkursima za medijsko sufinansiranje projekata od javnog značaja mediji bliski vladajućoj strukturi dobili su više od 260 miliona dinara, pokazuju zvanični podaci lokalnih samouprava u Srbiji, objavila je Mreža za istraživanje kriminala i korupcije (KRIK).

Novinari Raskrikavanja prikupili su zvanične podatke o opštinskom sufinansiranju medijskih projekata za celu Srbiju i objavljeni su u bazi podataka Ke$Formisanje.

Tako su brojni mediji u vlasništvu Radoice Milosavljevića dobili više od 59 miliona dinara, a više od 45 miliona dinara za dve godine dodeljeno je medijima niškog biznismena Vidosava Radomirovića.

Gotovo 20 miliona dinara dobile su i TV Zona plus i ADD prodakšn u vlasništvu porodice direktora Bezbednosno-informativne agencije Bratislava Gašića.

Ubedljivo najviše novca dobila je mreža firmi Kopernikus, u vlasništvu Zvezdana Milovanovića, poverenika Srpske napredne stranke u Nišu, koja je preko svojih ćerki firmi dobila više od 65 miliona dinara.

Svake godine opštine u Srbiji na konkursima daju novac medijima koji bi trebalo da proizvode sadržaj od javnog interesa.

Na konkurse se prijavljuju privatne firme i produkcije koje su vlasnici medija, ili imaju dogovore sa drugim medijima da kod njih objavljuju svoje sadržaje, a ta vrsta državne pomoći trebalo bi, prema pravilima, da bude namenjena boljem informisanju javnosti.

Prema podacima KRIK, koji je preko svog projekta Raskrikavanje, istraživao davanje sredstava na lokalnim konkursima, list Informer je dobio ukupno 14,9 miliona dinara, Srpski telegraf 17.282.000, Alo 11,4 miliona, a Kurir 850.000.

Zvanično ukinuta agencija Tanjug dobila je milion dinara, a portali Srbija danas 9.087.188 i Telegraf.rs 800.000.

Kako ukazuje Krik, u poslednje dve godine Informer je objavio 51 lažnu vest, Srpski telegraf 48, Alo 44, Kurir 32, Tanjug 18, Srbija danas 11, a Telegraf.rs pet.

Od lokalnih televizija, RTV Novi Pazar je dobila 45,6 miliona, Studio MAG iz Obrenovca 42.880.000, a Kopernikus RTV Raška 33.213.508 dinara.

Beogradski Studio B je preko konkursa dobio 30.120.000, televizija Bel Ami iz Niša 29.938.000, RTV Kruševac 27.590.000, a televizija Rubin iz tog grada 25.164.000 dinara.

Kompanija Medijska mreža doo iz Beograda dobila je 22.303.802, a lazarevački GMC trejd 22.178.000 dinara.

Učitaj još povezanih članaka
Učitaj još  Politika
Komentari su zatvoreni

Proverite Takođe

Hamović: U obilju informacija, jedino što nedostaje je istina

Beograd, 20. april 2019. – Nijedna lažna vest nije proizvedena slučajno, izjavio je …