Naslovna Politika Raskrikavanje: Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Raskrikavanje: Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

2 minuta za čitanje
0
220
Raskrikavanje

Beograd, 17. avgust 2019. – Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja.

Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

Sa naslovnih stranica četiri dnevna lista sa najvećim tiražima za pola godine čitaoci su mogli uglavnom da se – dezinformišu. Bilo je dovoljno samo da pročitaju naslove na kiosku i da i ne otvarajući novine budu izmanipulisani i prevareni.

Zajedničko svim listovima koji su analizirani je negativan stav prema liderima opozicije, protestima „1 od 5 miliona“ i susedima. Dragan Đilas je ime koje se ubedljivo najčešće spominje u negativnom kontekstu, a u nešto manjoj meri su zastupljeni i drugi opozicioni političari.

Svoju naklonost tabloidi poklanjaju pre svega predsedniku Aleksandru Vučiću i Srpskoj naprednoj stranci. Na naslovnim stranicama, pokazuje analiza Raskrikavanja, nije objavljena niti jedna vest koja kritički izveštava o nekoj Vučićevoj odluci.

Ovi tabloidi, iako objavljuju lažne vesti i redovno krše Kodeks novinara Srbije, redovni su dobitnici novca na konkursima lokalnih samouprava, ali i putem javnih nabavki.

Tekst Marije Vučić i Vesne Radojević, u celosti, možete pročitati na sajtu raskrikavanje.rs.

Pročitajte još povezanih članaka
Učitaj još  Politika
Komentari su zatvoreni

Pročitajte i

Međak: Vladavina prava visoko kotirana na listi prioriteta nove Evropske komisije

Beograd, 09. decembar 2019. – Evropska unija dobila je nove čelnike pred kojima su v…