Naslovna Civilno društvo REM ponovo u službi obračuna vladajuće stranke i njoj bliskih glasila sa novinarima

REM ponovo u službi obračuna vladajuće stranke i njoj bliskih glasila sa novinarima

5 minuta za čitanje
0
100
Fondacija Slavko Ćuruvija

Beograd, 07. februar 2020. – Slavko Ćuruvija Fondacija saopštila je da se Regulatorno telo za elektronske medije (REM), odlukom da nema mesta pokretanju postupka protiv televizije Pink, još jednom stavio u službu obračuna vladajuće stranke i njoj bliskih propagandinih glasila sa političkim neistomišljenicima, pa i sa kolegama novinarima.

Fondacija je navela da očekuje od REM da im dostavi obrazloženu odluku Saveta, koju su jednoglasno doneli, da nema mesta pokretanju postupka protiv televizije Pink zbog dugotrajne i opasne kampanje protiv TV N1 i njenih urednika i novinara.

Svojom odlukom REM poručuje da zloupotrebi nacionalnih frekvencija nema granica onda kada treba zastrašiti nezavisne medije i novinare i direktno se uključuje u gušenje malobrojnih preživelih informativnih redakcija koje se trude da rade u javnom interesu.

Zakon o elektronskim medijima izričito propisuje obavezu Regulatora da se stara da programski sadržaj pružaoca medijske usluge ne sadrži informacije kojima se podstiče, na otvoren ili prikriven način, diskriminacija, mržnja ili nasilje zbog različitih profesionalnih ili ličnih ubeđenja i pretpostavljenih ličnih svojstava.

U vestima i programima aktuelnosti nije dozvoljeno prikazivanje jednostranih napada na lice, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim licem, bez relevantnih novih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izveštavanje o istoj ličnosti, događaju ili pojavi.

Sve ove odredbe Regulator je svojom odlukom suspendovao, navodi Slavko Ćuruvija fondacija.

Smatramo da je krajnje vreme da Savet REM počne da snosi posledice zbog štete koju proizvodi na medijskoj sceni Srbije i zbog ugrožavanja prava javnosti da bude nepristrasno i objektivno informisana o svim bitnim pitanjima u društvu, piše u saopštenju.

Za početak, Slavko Ćuruvija fondacija će o sramnoj odluci REM obavestiti sve relevantne međunarodne institucije i međunarodna tela u kojima je REM član.

U saopštenju se navodi da su Fondacija i 522 građanina pre dva i po meseca uputili prijavu REM protiv Televizije Pink.

U šturom zapisniku sa sednice Saveta od 28. novembra 2019. konstatovano je da su “sednici pristupili” predstavnici TV Pink, te da je posle diskusije, zamenik predsednika Saveta predložio, a članovi Saveta jednoglasno doneli odluku, da nema mesta pokretanju postupka.

Televizija Pink je u novembru 2019. godine, povodom prijema predsednika Srbije na lečenje na VMA, sprovela petodnevnu kampanju u okviru koje je za pogoršanje predsednikovog zdravlja optuživala Televiziju N1, programskog direktora Jugoslava Ćosića i novinara Miodraga Sovilja, koji je od predsednika pokušao da dobije odgovore na pitanja o umešanosti oca ministra Nebojše Stefanovića u aferu “Krušik”.

Tokom pet dana, u jutarnjem programu i informativnim emisijama TV Pink smenjivali su se takozvani analitičari, urednici tabloida i visoki državni funkcioneri, koji su izgovarali besprizorne i neutemeljene optužbe na račun TV N1, Sovilja i Ćosića, optužujući ih za pokušaj ubistva predsednika Republike.

Pročitajte još povezanih članaka
Učitaj još  Civilno društvo
Komentari su zatvoreni

Pročitajte i

CRTA: Stav Olivere Zekić može se tumačiti kao poziv na medijsku pristrasnost

Beograd, 24. februar 2020. – Organizacija civilnog društva CRTA ocenila je da je čla…